تبلیغات
سرمایه بان سرمایه شما sarmayeh bank - اخلاق وبلاگی
ü اخلاق وبلاگی ازدسته موضوعات: عمومی ,

برای بهتر شدن رابطه بین کاربران اینترنتی، مشخصاً وبلاگ‌نویسها، از شما دعوت می‌کنیم که در برخورد با دیگران به نکته‌های زیر توجه بفرمایید. عمل به آنها اگر به نفع شما نباشد، به زیان شما هم نیست و شما را به عنوان یک عضو خوشرفتار وبلاگستان با شخصیتی مطبوع و پسندیده معرفی خواهد کرد.

وبلاگ‌نویسهای عزیز، از شما خواهش می‌کنیم

۱) مزاحم دیگران نشوید. بهترین راه برای

...............

...............

...............

...............

                                                              جمعی از اعضای جامعه‌ی مجازی فارسی‌زبان

جمع کردن خواننده انتخاب موضوعهای جالب و خوب نوشتن و مرتب نوشتن است. غیر از ذوق و قریحه و توانایی، کمی هم صبر و حوصله می‌خواهد تا وبلاگ شما «کشف» شود. بدترین روشی که می‌توانید انتخاب کنید زورچپان کردن آدرس وبلاگتان به مردم، یعنی سر زدن به وبلاگهای دیگر و به جا گذاشتن پیامهایی نظیر «جالب بود. به من هم سر بزن»، نامه‌های گروهی به افرادی که اصلاً شما را نمی‌شناسند و فقط آدرسشان را کیلوکیلو جمع کرده‌اید، یا پیام گروهی در یاهومسنجر است.

الف) دیگران هم مثل شما برای نوشتن وبلاگ زحمت می‌کشند، وقت می‌گذارند و پول خرج می‌کنند. بی‌توجهی به نوشته‌ی آنها، در حالی که در آن لحظه مهمان وبلاگشان هستید و استفاده‌ی سوء و نابجا از بخش پیام برای تبلیغ وبلاگ خودتان نهایت بی‌ادبی است. چنین رفتاری برای شما ویزیتور نمی‌تراشد، مگر اینکه کسی بیاید و به این کار ناشایست شما اعتراض کند. از نوشتن اشعار خود و مقاله‌های مفصل و بیربط با موضوع در قسمت پیامها خودداری کنید. جای این کار در پیامگیر وبلاگ دیگران نیست. اگر حرف جالبی برای زدن دارید آن را در وبلاگ خود بنویسید.

برای تبلیغ مناسب نوشته‌های خود پیشنهاد می‌کنیم نوشته‌ی میزبان را بخوانید و سعی کنید یک پیام جالب و خواندنی در رابطه‌ی مستقیم با متن برایش بگذارید و در قسمت مخصوص اطلاعات مربوط به خود، آدرس وبلاگتان را وارد کنید. همین کار در اکثر قریب به اتفاق موارد نه تنها توجه میزبان، بلکه توجه مهمانان دیگر را نیز جلب خواهد کرد و کنجکاوی آنان را نسبت به کسی که این پیام خوب و جالب را گذاشته برخواهد انگیخت. ممکن است سرعتش کمتر از گذاشتن پیام کیلویی باشد، اما به شما قول می‌دهیم که در این مورد، کیفیت بسیار بیشتر از کمیت تأثیر خواهد گذاشت.

ب) آدرس ایمیل درج‌شده در وبلاگها و وبسایتها برای فرستادن پیامهای گروهی نیست، آن هم ناخواسته. در فرنگ به این نوع ایمیل اسپم می‌گویند و جرم محسوب می‌شود. اسپم تنها باعث ایجاد مزاحمت برای گیرنده می‌شود و خشم و ناراحتی او را بر‌می‌انگیزد و هیچ تأثیر مثبتی به نفع شما ندارد. اگر فرصت پاک کردن به موقع این نوع ایمیلها را نداشته باشد حتی ممکن است گنجایش صندوق پستیش با این نوع ایمیلها پر شده و از گرفتن ایمیلهای مهمتر محروم بماند. عاجزانه از شما تقاضا می‌کنیم که از این کار دوری بجویید و خبر نوشتن مطلب جدید در وبلاگتان را برای پانصد نفر آدم بیگناه نفرستید!

پ) یاهومسنجر برای برقراری ارتباط با دوستان خودتان است، نه تبلیغ برای وبلاگتان (آن هم احتمالاً برای کسانی که اصلاً شما را نمی‌شناسند) یا فرستادن لینکهایی که شاید برای شما جالبند، اما برای دیگران ناجالب و یا تکراری هستند. اگر موضوع واقعاً مهم و واجبی در میان نیست (که آن هم خیلی به ندرت پیش خواهد آمد!) از گزینه‌ی send to all اصلاً استفاده نکنید.

۲) نه لینک گدایی کنید و نه برای گرفتنش تپانچه به سینه‌ی مردم بگذارید. لینک دادن، مثل بازدید از وبلاگ شما، زورکی نیست. بده بستان هم ندارد. اینکه شما به وبلاگی لینک داده‌اید نویسنده‌ی این وبلاگ را به لینک دادن متقابل موظف نمی‌کند. پس او را در محذور اخلاقی نگذارید که «من بهت لینک دادم چرا به من لینک نمیدی!» اگر کسی از شما خواهش نکرده بود که به وبلاگش لینک بدهید و سرخود این کار را کرده‌اید، از او بابت مقابله به مثل طلبکار نشوید. اگر او از مطالب وبلاگ شما خوشش نیاید، با مشاهده‌ی این سماجت شما تنها دو راه برایش می‌ماند: یا باید به خاطر گیر کردن در رودربایستی با دندان‌قروچه به شما لینک بدهد و زیر لب فحشی هم به آبا و اجداد شما حواله کند و یا اذعان کند که این کار را خوش ندارد و دل شما را بشکند. جلوی این همه ناراحتی و رنجیدگی در دو طرف قضیه را می‌توان خیلی راحت گرفت: از کسی لینک نخواهید و ایمان داشته باشید که اگر خوب بنویسید، دیگران داوطلبانه و با کمال میل و بدون خواهش و منت‌کشی لینک وبلاگ شما را در وبلاگ یا وبسایت خود درج خواهند کرد و زود به زود هم سر خواهند زد.

۳) سعی کنید با دیگران همانطور رفتار کنید که می‌خواهید با شما رفتار کنند. ادب را رعایت کنید. دشنام نگویید. از کلمه‌های ناشایست استفاده نکنید. دل دیگران را از خود نرنجانید. اگر نقد می‌کنید این کار را با توجه به اصول اخلاقی و احیاناً علمی انجام بدهید. پشت هر سایت اینترنتی و وبلاگ، خواه با نام واقعی و خواه با نام مستعار، انسانی نشسته است. پس قوانین روابط اینترنتی نیز نباید چندان از قوانین روابط زندگی واقعی دور باشند. صرف اینکه شما گمنامید و دست یافتن به شما ناممکن، صرف این که می‌توانید، به این معنی نیست که پس باید تمام هنجارهای اخلاقی را به دست فراموشی بسپارید. پشت اسمهای مستعار مختلف پنهان نشوید و با پیامهای جعلی به دیگران حقه نزنید. چنین کاری نشانه‌ی زرنگی نیست. نشانه‌ی بزدلیست. به قول قدیمیها «خوبیت ندارد!».

۴) در واکنش به نوشته‌های دیگران از خود ملایمت و نرمش نشان بدهید و به جای «چشم در برابر چشم، دندان در برابر دندان» و مقابله به مثل گاهی هم کوتاه بیایید و بزرگی و ازخودگذشتگی نشان بدهید و برای زنده نگاه داشتن دوستی و مدارا خطاهای دیگران را نادیده بگیرید و ببخشایید و آشتی را بر دشمنی و خصومت ارجح بدانید. 

۵) در ساخت صفحه‌ی وبلاگ خود از به کار بردن تصویرهای بزرگ (حجیم) یا متحرک و چشمک‌زن، تزئینهای غیرلازم (مثلاً حروف یا شکلهایی که به دنبال نشانه‌ی ماوس می‌روند یا باران گل و برف و قلب و غیره)، موزیک زمینه بدون امکان خاموش کردن آن و هر چه که باعث سنگین کردن صفحه و دیر باز شدن آن و ایجاد سردرد و سرگیجه برای خواننده می‌شود خودداری کنید. رنگ نوشته را از رنگ زمینه تا جایی که می‌توانید متمایز کنید تا خواندن آن راحتتر باشد. خط روشن روی زمینه‌ی تیره هرچقدر هم زیبا باشد، چشم خواننده را اذیت می‌کند.

۶) سعی کنید تا جایی که می‌شود از خطاهای فاحش تایپی، املایی و دستوری پرهیز کنید. اگر وقت دوباره خواندن نوشته را ندارید، احتیاج به عجله در منتشر کردن آن نیست! خواننده‌های شما مسلماً با کمال میل یک روز بیشتر صبر خواهند کرد تا متنی پاکیزه‌تر و صحیحتر بخوانند. با آفلاین نوشتن و سر صبر پاکنویس کردن مطلب در هزینه‌ی اینترنت صرفه‌جویی می‌کنید. از مراجعه به فرهنگ لغت غافل نباشید. نه تنها برای خواننده‌های شما، بلکه برای خود شما هم پرفایده خواهد بود و به معلومات خود می‌افزایید. روان بنویسید. استفاده‌ی مناسب و به‌جا از علامتهای مختلف (مثلاً ! ؟ : ، .) و پاراگرافبندی نوشته‌ها به روانتر خوانده شدن مطالب شما کمک کرده، کیفیت کارتان را بالا می‌برند و در نهایت به تعداد علاقمندان نوشته‌های شما می‌افزایند.

۷) به حقوق دیگران و ارزش ذوق و ابتکار آنان در خلق اثرهایشان احترام بگذارید. مطالب دیگران را به نام خودتان منتشر نکنید. منبع را ذکر کنید و به آن لینک بدهید. اگر به ذهنتان موضوع جالبی نمی‌رسد، امروز ننویسید. طوری نمی‌شود! فردا حتماً شما هم ایده‌ی خوبی برای نوشتن پیدا خواهید کرد. اگر زیبایی نوشته‌ی دیگری شما را تحت تأثیر قرار داده، به احترام همین تأثیر، به نویسنده امکان بدهید که در وبلاگ خود با این نوشته از دیگران پذیرایی کند و نظر آنان را درباره‌اش بخواند. آن را کامل در وبلاگ خود کپی نکنید. به نوشته لینک بدهید و حداکثر قسمت کوتاهی از آن را درج کنید.

امیدواریم با عمل کردن به این نصایح هر چه زودتر تعداد خواننده‌های وبلاگتان را افزایش بدهید و از این رسانه‌ی جالب و مهم نهایت استفاده‌ی مثبت را داشته باشید.

                                                               جمعی از اعضای جامعه‌ی مجازی فارسی‌زبان

هر ثانیه یك وبلاگ بر روی اینترنت متولد می‌‏شود

خبرگزاریها :روزانه 75 هزار وبلاگ بر روی اینترنت متولد می‌‏شوند كه این امر نشان دهنده‌‏ آن است كه در هر ثانیه یك وبلاگ ایجاد می‌‏شود.

دكتر حمید ضیایی‌‏پرور ، نویسنده وبلاگ خبرنگار ، در مراسم افتتاح باشگاه وبلاگ‌‏نویسان تهران كه به همت مركز فناوری اطلاعات سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار شد، با اشاره به كاربردهای علمی و اجتماعی وبلاگ‌‏ در ایران و وضعیت وبلاگ‌‏ها در جهان ، اظهارداشت: اواسط سال 2000 بیش یك هزار وبلاگ در دنیا ایجاد شده بود كه این میزان در سال 2005 به 10 میلیون افزایش پیدا كرد وطی بررسی‌‏های انجام شده مشخص شده است كه هر 6 ماه یك بار آمار وبلاگ‌‏ها در فضای اینترنت 2 برابر می‌‏شود.

دكتر ضیایی‌‏پرور ، با اشاره به 48 میلیون وبلاگ در دنیا ، تصریح كرد: 55 درصد وبلاگ‌‏ها با گذشت 3 ماه از زمان راه‌‏اندازی همچنان فعال هستند.
وی ، افزود: در حالی كه تا سال 83 وبلاگ‌‏های فارسی بعد از وبلاگ‌‏های انگلیسی رتبه سوم وبلاگ‌‏های دنیا را به خود اختصاص داده‌‏اند، اما با دلایلی از قبیل فیلترینگ و رشد شدید سایر كشورها و ركود نسبی حاكم بر فضای وبلاگ‌‏های فارسی شاهد آن هستیم كه جایگاه وبلاگ‌‏های فارسی به رتبه 10 جهان نزول پیدا كرده است.
دكتر ضیایی‌‏پرور ، تعداد وبلاگ‌‏های فارسی فعال ثبت شده را 19 هزار و 370 وبلاگ عنوان كرد و با اشاره به انواع سرویس‌‏دهنده‌‏های وبلاگ فارسی از قبیل پرشین بلاگ ، بلاگفا، بلاگر اسكای ، میهن بلاگ و پارسی بلاگ ، در خصوص كاركردهای علمی و اجتماعی وبلاگ ، گفت: آموزش ، پژوهش ، تحقیق ، توسعه و تبلیغ و اطلاع رسانی از جمله كاركردهای وبلاگ است.
وی ، همچنین به نقش وبلاگ‌‏های محلی و منطقه‌‏ای اشاره كرد و در خصوص تاثیرات وبلاگ‌‏ها ، اظهارداشت: وبلاگ می‌‏تواند منجر به انقلاب فرهنگی شود ، به این معنی كه تبدیل فرهنگ شفاهی به فرهنگ كتبی از جمله قابلیت‌‏های وبلاگ است.
دكتر ضیایی‌‏پرور ، نقش و كاركرد وبلاگ‌‏ها در مدیریت شهری را در نظارت عمومی و استفاده از توان نظارتی وبلاگ‌‏نویسان بسیار موثر دانست و در قالب پیشنهاد برگزاری جشنواره وبلاگ‌‏های حوزه شهری ، گفت: وبلاگ آیینه زندگی اجتماعی است و از آنجا كه نگاه به وبلاگ باید تشویقی باشد ، برگزاری چنین جشنواره‌‏ای می‌‏تواند به شناسایی استعدادها منجر شود.
وی ، افزود: راه‌‏اندازی وبلاگ شهرداری تهران از جمله پیشنهادات دیگری است كه می‌‏تواند به تعاملی شدن نحوه ارتباطات كمك كند، چرا كه مهارت‌‏های دنیای IT در حال گسترش است و آموزش در فضای سایبر تمام شدنی است.


نوشته شده توسط مدیریت در یکشنبه 14 خرداد 1385 و ساعت 07:06 ق.ظ
نوشته های پیشین
ü مدیرعامل جدید
ü با درود
ü 71 شعبه در سه سال بجای 100 شعبه در یکسال
ü منش چاقو کشی
ü 61 در پل رومی
ü سهامداران جدید بعد از شهرداری
ü مجمع عمومی یا خالمی یا داییمی
ü بانک سرمایه عین بانکهای مدرن خارجی فعالیت می کند
ü صدقه شهرداری به بانک سرمایه
ü واگذاری سهام شهرداری در بانک سرمایه = بانک سرکیسه
ü بانک سرمایه یا آخرین بانک
ü آیا تعاونی اعتباری شهر به داد بانک سرمایه می رسد ؟
ü آقای هاشمی تو هم چشاتو وا کن
ü وزیر پست و تلگراف چشم بسته غیب گفت
ü اینترنتی شدن بانک


+ - + - + - + - + .

تماس با ما

صفحات قبلی :